Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2017

ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ “ΠΑΓΩΜΕΝΟΥ ΑΛΑΤΙΟΥ” ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΟΑΣΘ ΠΑΓΩΝΟΥΝ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΦΘΗΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Ο  υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης  σε  σύσκεψη με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης στο δημαρχείο  Ευόσμου προσπαθεί να συνεχίσει την επικοινωνιακή εκστρατεία  περί  δημιουργίας δημόσιου φορέα μέσων μεταφοράς στην πόλη. Ο πρόσφατος χιονιάς που παρέλυσε την πόλη, αποτύπωσε με τον πιο οδυνηρό τρόπο την τραγική κατάσταση που βρίσκονται οι υποδομές της πόλης αλλά και το σύστημα συγκοινωνιών της που περιορίζεται στον ΟΑΣΘ. “Ακραίο φαινόμενο” δεν είναι το χιόνι των 5 εκατοστών αλλά  οι μνημονιακές περικοπές των δημόσιων δαπανών, η έλλειψη συντήρησης, το ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών. “Ακραίο φαινόμενο” είναι μια πόλη ενός εκατομμυρίου κατοίκων να εξαρτάται απόλυτα από ένα ιδιωτικό μονοπώλιο για τις δημόσιες μεταφορές εργαζομένων, νεολαίας, συνταξιούχων.
Στην πόλη του “παγωμένου αλατιού” η κυβέρνηση και οι δήμαρχοι διαρρέουν φήμες ότι θα προχωρήσουν σε σπάσιμο του μονοπωλίου του ΟΑΣΘ με νέο πολυμετοχικό σχήμα, όπου θα συμμετέχουν όσοι δήμοι το επιθυμούν, αλλά και ιδιώτες.  Αυτή η γενικόλογη και θολή πρόταση από τη μεριά της κυβέρνησης έρχεται την ώρα που η ίδια έχει υποχωρήσει σε όλους τους προηγούμενους εκβιασμούς της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που άφηνε απλήρωτους τους εργαζόμενους χρησιμοποιώντας τους ως μέσο πίεσης προκειμένου να εισπράξει προκαταβολικά τις αντισταθμιστικές οφειλές. Η συμμετοχή ιδιωτών και στο νέο σχήμα θα έχει ως προϋπόθεση το κέρδος τους. Σε αυτή την περίπτωση το κόστος θα είναι οι επιβάτες και οι ανάγκες τους με ότι αυτό σημαίνει για τα εισιτήρια, την συντήρηση, την αναβάθμιση οχημάτων και γραμμών. Όσον αφορά την συμμετοχή των δήμων, μάλλον θα μοιάζει με ένα ακόμα θεσσαλονικιώτικο ανέκδοτο, την στιγμή που τα ταμεία των δήμων είναι χρεωκοπημένα λόγω των μνημονιακών περικοπών αλλά και της χρόνιας κακοδιαχείρισης πολλών δημοτικών αρχόντων.
Ο πρόσφατος χιονιάς έδειξε για άλλη μια φορά ότι το δικαίωμα στη μετακίνηση είναι κοινωνικό αγαθό και γι αυτό οι συγκοινωνίες δεν θα πρέπει να βρίσκονται σε χέρια ιδιωτών.
-Η μόνη λύση για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη είναι η κρατικοποίηση τους ώστε να γίνουν δημόσιες, κάτω από κοινωνικό και εργατικό έλεγχο.
-Η εξάλειψη του κέρδους και η διαχείριση με βάση τις κοινωνικές ανάγκες πρέπει να οδηγήσει και στην μείωση της τιμής του εισιτηρίου, καθώς και σε δωρεάν μετακίνηση για ανέργους και για όλες τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
-Οι θέσεις εργασίας μπορούν σε αυτό το πλαίσιο να διασφαλιστούν, ενώ μπορεί να γίνει αύξηση των δρομολογίων, καθώς και επανεξοπλισμός του στόλου (μέσω της ΕΛΒΟ) ώστε τα λεωφορεία να είναι σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον.
Η Λαϊκή Συνέλευση δυτικών συνοικιών συμμετέχει στον αγώνα για δημόσιες συγκοινωνίες καλώντας τους πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης σε συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις ώστε να μπει τέλος στο απαράδεκτο σημερινό καθεστώς του ΟΑΣΘ αλλά και να σταθεί φραγμός στα σχέδια κυβέρνησης και δημάρχων για νέο φορέα με συμμετοχή ιδιωτών.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΥΟΣΜΟΥ

             ΣΑΒΒΑΤΟ 14/1 στις 11.30π.μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου