Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Ποιος απ' τους προστάτες θα μας προστατεύσει;

Μέρες τώρα ως Λαϊκή Συνέλευση Δυτικών Συνοικιών συγκεντρώναμε τρόφιμα, ρούχα, παπούτσια και άλλα είδη πρώτης ανάγκης για να τα δώσουμε στους πρόσφυγες του πολέμου και της φτώχειας και ειδικότερα αυτούς που "ζουν" στις πιο άθλιες συνθήκες, στο σύγχρονο κολαστήριο των λαών, στην Ειδομένη. Και σήμερα Κυριακή 27 του Μάρτη, μαζί με το Συντονισμό Σωματείων-Φοιτητικών Συλλόγων-Συλλογικοτήτων ξεκινήσαμε για την Ειδομένη, για να τα μοιράσουμε και ταυτόχρονα να ενώσουμε τη φωνή μας με τους πρόσφυγες και μετανάστες για να ανοίξουν τα σύνορα και να μπορεί καθένας να φτάσει στον προορισμό του αλλά και για τη διαμόρφωση ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης στο όποιο διάστημα της παραμονής τους στην Ελλάδα.

"Λογαριάζαμε όμως χωρίς τον ξενοδόχο". Κι όπως φαίνεται ξενοδόχοι σ' αυτή τη χώρα υπάρχουν αρκετοί, από τους οποίους κανείς βέβαια δε δικαιούται αυτό το ρόλο. 
Ξενοδόχος είναι η αστυνομία και ο κάθε αστυνομικός διοικητής που (υλοποιώντας ασφαλώς κυβερνητικές εντολές) αποφασίζει να απαγορεύσει τη διέλευση από κάποιο δρόμο και την πρόσβαση σε κάποιο τόπο, χωρίς να αισθάνεται καμιά ανάγκη να εξηγήσει το λόγο της ενέργειάς του, παρά φληναφήματα περί "αναστάτωσης που υπάρχει στην Ειδομένη" να ψελλίζει και "ενδιαφέρον" να μη διατρέξουμε κάποιο κίνδυνο... "Για τη δική μας προστασία" μας είπαν, αλλά εμείς ξέρουμε πως όχι από τους πρόσφυγες και τους μετανάστες μα απ' αυτούς τους ίδιους που όρισαν εαυτούς προστάτες μας κινδυνεύουμε.
Ειρήσθω εν παρόδω, παρόμοια εντολή δεν δόθηκε σήμερα στην αστυνομία σε ό,τι αφορά τη συγκέντρωση φασιστικών ομάδων στη Θεσ/νίκη που μαζεύτηκαν στο Λευκό Πύργο να διαμαρτυρηθούν για την "ισλαμοποίηση της Ελλάδας". Εκεί η αστυνομία όχι μόνο επέτρεψε την πραγματοποίηση της εκδήλωσης μίσους, αλλά διευκόλυνε τους διάφορους φασίστες να φτάσουν στο χώρο και φρόντισε διαθέτοντας δεκάδες διμοιρίες και κλούβες των ΜΑΤ, για την "προστασία" τους από τη (μαζικότατη) αντιφασιστική συγκέντρωση...

  Ξενοδόχος, για να επανέλθουμε, είναι η Ε.Ε., οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ (κι από κοντά το "δουλικό" τους στην Ελλάδα, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ). Αφού με τις πολιτικές και πολεμικές τους επεμβάσεις, την ανοιχτή στήριξη και τον εξοπλισμό των ισλαμοφασιστών του ISIS και τους βομβαρδισμούς που ακόμη συνεχίζονται καταστρέφουν χώρες κι οδηγούν εκατομμύρια ανθρώπους στο ξεριζωμό από τον τόπο τους, σήμερα με τη συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας θεωρούν την προσφυγιά και τη μετανάστευση παράνομη. Αυτοί που με την ίδια συμφωνία και το ερμητικό σφράγισμα των συνόρων των ευρωπαϊκών κρατών, οδηγούν στον εγκλωβισμό στη χώρα μας δεκάδων χιλιάδων προσφύγων/μεταναστών, διαμορφώνουν μέρα με τη μέρα όλο και πιο απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης για τα θύματα της ιμπεριαλιστικής πολιτικής τους. Οι χώροι "φιλοξενίας"των προσφύγων/μεταναστών γίνονται καθημερινά όλο και πιο κλειστά στρατόπεδα συγκέντρωσης, στα οποία πρέπει να "μαντρωθούν" όλοι, ξεχνώντας κάθε σχέδιό τους να φύγουν από την Ελλάδα, κάθε σκέψη να ορίζουν οι ίδιοι τον προορισμό τους. Μέρος αυτού του σχεδίου είναι και η άμεση εκκένωση της Ειδομένης, προς το παρόν με το να αφήσουν τους δέκα χιλιάδες περίπου πρόσφυγες που βρίσκονται εκεί παντελώς αβοήθητους, γυμνούς και πεινασμένους μέσα στη βροχή, τη λάσπη και το κρύο. Στη συνέχεια, με στρατιωτικού τύπου επιχειρήσεις να τους οδηγήσουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης που σε κάθε γωνιά της χώρας στήνουν με ταχύτατους ρυθμούς. "Για τη δική μας προστασία κι όλων των Ευρωπαίων από τα τρομοκρατικά χτυπήματα του ισλαμικού κράτους και την ισλαμοποίση", μας είπαν, αλλά εμείς ξέρουμε ότι όχι από τους εξαθλιωμένους πρόσφυγες και μετανάστες, τα θύματα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων, μα απ' αυτούς τους ίδιους που όρισαν εαυτούς προστάτες μας κινδυνεύουμε.
Κι αν με τη βοήθεια του τραγουδιού αναρωτηθούμε όλοι "ποιος από τους προστάτες θα μας προστατεύσει, ποιος", από το ίδιο τραγούδι δανειζόμαστε και την απάντηση: ο λαός!

Έτσι κι εμείς σήμερα, όχι μόνο μοιράσαμε τη συγκεντρωμένη βοήθεια στους πρόσφυγες παρακείμενων καταυλισμών αλλά και μαζί με ομάδα Ιταλών αντιφασιστών-αντικαπιταλιστών αλληλέγγυων στους πρόσφυγες, διαδηλώσαμε πάνω στη γέφυρα του Αξιού, έξω από την Ειδομένη, φωνάξαμε "Stop ta war-Open the borders". Κι αυτό θα κάνουμε κάθε μέρα, μέχρι η φωνή, η δράση, η αλληλεγγύη μας τους φράχτες του θανάτου μεταξύ των κρατών, τα σύνορα του μίσους μεταξύ των λαών θα ρίξουν!



Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ-ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ για το ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ/ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24-3-2016 σύσκεψη συντονισμού για το προσφυγικό-μεταναστευτικό που κάλεσε ο Β’ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης με παρουσία σωματείων, συλλογικοτήτων και μεμονωμένων αγωνιστών.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι, παρατηρητές και μέλη σωματείων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σωματεία του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο σύλλογος Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Θεσ/νίκης, φοιτητικοί σύλλογοι, η Λαϊκή Συνέλευση Δυτικών Συνοικιών, η Επιτροπή Κατοίκων Τούμπας και άλλες κοινωνικές και κινηματικές συλλογικότητες.

Στη σύσκεψη τονίστηκε πως ο συντονισμός σωματείων και συλλογικοτήτων για το προσφυγικό/μεταναστευτικό ζήτημα που είχε ξεκινήσει στην πόλη μας από τον Οκτώβρη, προχώρησε σε ορισμένες κοινές δράσεις (αντιπολεμικό συλλαλητήριο, κοινές αποστολές διανομής ειδών ανάγκης στους πρόσφυγες της Ειδομένης) ατόνησε όμως στην πορεία, είναι αναγκαίος όσο ποτέ σήμερα, ιδιαίτερα μετά τη συμφωνία της συνόδου κορυφής ΕΕ-Τουρκίας, η οποία δημιουργεί νέα δεδομένα τόσο για τους πρόσφυγες όσο και για το κίνημα. Κοινή πεποίθηση ήταν πως η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, η νεολαία του τόπου μας μέσα από τα σωματεία τους και κάθε μορφής συλλογικότητας είναι αναγκαίο να συντονιστούν και να δώσουν το δικό τους αντιπολεμικό, αντιιμπεριαλιστικό στίγμα ταξικής αλληλεγγύης προς πρόσφυγες και μετανάστες. Απαιτώντας να ανοίξουν τα σύνορα, να πέσουν οι φράχτες, να δοθούν αξιοπρεπείς χώροι στέγασης για όσους/ες διαμένουν στη χώρα, ίσα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα για όλους/ες αλλά κυρίως να σταματήσει ο πόλεμος και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που αποτελούν τη βασική αιτία προσφυγιάς.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να προταθούν στα σωματεία και τις συλλογικότητες οι παρακάτω πρωτοβουλίες:
  • Ο συντονισμός των σωματείων και των συλλογικοτήτων να συμβάλλει αυτή την περίοδο με όλες τους τις δυνάμεις σε δράσεις- κινητοποιήσεις για να ανοίξουν τα σύνορα για τους πρόσφυγες, για ίσα δικαιώματα και για αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής χωρίς στρατόπεδα συγκέντρωσης και επαναπροωθήσεις, χωρίς να ξεχωρίζουμε τους πρόσφυγες ανάλογα με την εθνικότητά τους, το θρήσκευμα, τη γλώσσα τους. Να στηρίξει και να συμμετέχει σε κινητοποιήσεις των ίδιων των προσφύγων που βρίσκονται σε εξέλιξη: ήδη έχουν γίνει κινητοποιήσεις στην περιοχή και την πόλη μας: στην Ειδομένη, το Πολύκαστρο, το λιμάνι και πρόσφατα και στο άγαλμα Βενιζέλου
  • Διεκδίκηση από το κράτος δωρεάν και αξιοπρεπούς στέγης, σίτισης, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
  • Να ανοίξουν τώρα κτήρια στην πόλη για την αξιοπρεπή εγκατάσταση των προσφύγων.
  • Επαρκής χρηματοδότηση, ενίσχυση των δημόσιων κοινωνικών δομών πρόνοιας και αλληλεγγύης
  • Αναπτύσσουμε κοινές δράσεις έμπρακτης αλληλεγγύης, με επίγνωση ότι δεν μπορούμε να καλύψουμε τις τεράστιες ανάγκες και την απουσία κρατικής μέριμνας, μακριά από επιχειρηματικά συμφέροντα και χρηματοδοτούμενα προγράμματα, ΜΚΟ. Διεκδικούμε από τους αρμόδιους φορείς τη διευκόλυνση των σωματείων και συλλογικοτήτων για ανάπτυξη της αλληλεγγύης με δικούς τους όρους: διάθεση χώρων σε Διαβατά, λιμάνι, Χέρσο κλπ για διανομή ειδών πρώτης ανάγκης
  • Κοινές δράσεις με άλλες πρωτοβουλίες που κινούνται σε παρόμοια κατεύθυνση: αντιρατσιστική πρωτοβουλία, στέκι μεταναστών, ΚΙΑ.
  • Συμβολή στη δημιουργία δικτύου σπιτιών φιλοξενίας για τους πρόσφυγες
  • Κυριακή 27/3 αποστολή-παρέμβαση στην Ειδομένη μαζί με τη Λαϊκή Συνέλευση Δυτικών Συνοικιών.
  • Διοργάνωση αντιπολεμικού συλλαλητηρίου 10/4 που θα καταλήξει σε συναυλία αλληλεγγύης στο λιμάνι.

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη προτείνουν προς τις συλλογικότητες και τους φορείς να λειτουργεί ο Συντονισμός Σωματείων, Φ.Σ. και Συλλογικοτήτων για το Προσφυγικό/Μεταναστευτικό με ανοιχτή γραμματεία και Γενικές Συνελεύσεις.

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Οι πρόσφυγες αδέρφια μας κι ο πόλεμος εχθρός!

   Αυτοί οι ίδιοι που προκαλούν πολιτικές και πολεμικές συγκρούσεις, αυτοί που οργάνωσαν και στήριξαν με κάθε τρόπο τους ισλαμοφασίστες του ISIS, αυτοί που σπέρνουν τον όλεθρο και την καταστροφή σ' όλο τον κόσμο, αυτοί οι ίδιοι, η Ε.Ε. οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ που προκάλεσαν τον ξεριζωμό εκατομμυρίων ανθρώπων, χαρακτηρίζουν τους πρόσφυγες και τους μετανάστες παράνομους. 
   

Πριν γίνουμε όλοι πρόσφυγες ή μετανάστες αγωνιζόμαστε ταυτόχρονα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης και Ε.Ε. που οδηγούν το λαό στην εξαθλίωση αλλά και για να σταματήσουν οι πόλεμοι και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις καθώς και κάθε εμπλοκή της χώρας μας σε πολεμικά σενάρια.
   
Διεκδικούμε να ανοίξουν τα σύνορα, να μπορέσουν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες να φτάσουν στον τόπο που οι ίδιοι ορίζουν ως προορισμό τους και ταυτόχρονα ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για όσο διάστημα παραμείνουν στην Ελλάδα.
   
Δείχνουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες του πολέμου και της φτώχειας. Συγκεντρώνουμε είδη πρώτης ανάγκης (ξηρά τροφή, είδη προσωπικής υγιεινής και παπούτσια) την Πέμπτη 24, την Παρασκευή 25 και το Σάββατο 26 του Μάρτη, στις 7-8μ.μ., στη Μορφωτική Κίνηση Αμπ/πων (Θερίσσου 22 και Θησέως, δίπλα στο Δημαρχείο Αμπελοκήπων). 
   Και την Κυριακή 27 του Μάρτη πάμε στην Ειδομένη, στο σύγχρονο κολαστήριο των λαών, να τα δώσουμε στους ίδιους τους πρόσφυγες και τους μετανάστες και μαζί τους να φωνάξουμε:

Τα στρατόπεδα-φυλακές για τους πρόσφυγες κλείστε, 

τα σύνορα ανοίξτε!

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

Αλληλεγγύη στους πρόσφυγες του πολέμου και της φτώχειας!

[Ανακοίνωση της Δημοτικής Κίνησης 
"ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης"]

Αλληλεγγύη! 
Ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης
για τους πρόσφυγες του πολέμου και της φτώχειας!

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ
Προσπαθώντας να γλυτώσουν από τη φρίκη του πολέμου και την καταστροφή που έφερε στη χώρα τους, χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες κάθε ηλικίας φτάνουν καθημερινά στη χώρα μας. Κι αν ξέφυγαν από τις βόμβες και τον πνιγμό στη διαδρομή, βρίσκονται πάλι αντιμέτωποι με νέους κινδύνους, αφού οι χώρες της Ε.Ε. ύψωσαν φράκτες κι έκλεισαν τα σύνορα τους. Η Ε.Ε. μαζί με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, προκειμένου να ελέγξουν τις ζώνες επιρροής, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και να ξαναμοιράσουν τον κόσμο, προκαλούν πολιτικές και πολεμικές συγκρούσεις με την ένταση των φυλετικών και θρησκευτικών ανταγωνισμών, την καλλιέργεια του σκοταδισμού και της μισαλλοδοξίας και τη στήριξη των ισλαμοφασιστών του ISIS και οργάνωνουν ιμπεριαλιστικές πολεμικές επεμβάσεις. Και ενώ οι ίδιοι προκαλούν τον ξεριζωμό εκατομμυρίων ανθρώπων, χαρακτηρίζουν την προσφυγιά και τη μετανάστευση παράνομη. Όχι μόνο δεν σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και δεν εφαρμόζουν τις διεθνείς συνθήκες για την παροχή ασύλου αλλά υλοποιούν ρατσιστικές, ξενοφοβικές πολιτικές: "φυλάνε” τα σύνορα από τους πρόσφυγες, κάνουν αυθαίρετη διαλογή των προσφύγων και απελάσεις, φέρνουν τα πλοία του ΝΑΤΟ να συνδράμουν σε επαναπροωθήσεις...

Την ίδια ώρα η ελληνική κυβέρνηση φραστικά καταγγέλλει τις ακραίες ρατσιστικές φωνές, αλλά εναρμονίζεται πλήρως με την πολιτική της Ε.Ε. Αποδέχεται την πολιτική των κλειστών συνόρων, τον έλεγχό τους από τη Frontex και τον εγκλωβισμό των δεκάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών στη χώρα, χωρίς να παίρνει (ούτε καν να διεκδικεί) τα αναγκαία κονδύλια για την εξασφάλιση της αξιοπρεπούς διαμονής τους. Καλωσορίζει τα πλοία του ΝΑΤΟ και διατηρεί τις βάσεις αυξάνοντας την εμπλοκή της χώρας στην πολεμική ένταση. Συναινεί στη χρηματοδότηση από την Ε.Ε. και συνάπτει συμφωνία με την κυβέρνηση της Τουρκίας που βομβαρδίζει τους Κούρδους εντός και εκτός των συνόρων της, δημιουργώντας νέα κύματα προσφύγων. Κατευθύνει την όποια χρηματοδότηση αντί για δομές φιλοξενίας και πρόνοιας σε δομές και κατασταλτικούς μηχανισμούς. Εφαρμόζει τις πολιτικές διαλογής, εγκλεισμού και απελάσεων με αποτέλεσμα χιλιάδες πρόσφυγες είναι ήδη φυλακισμένοι και προς απέλαση, να δημιουργούνται νέα κέντρα κράτησης και κλειστοί χώροι συγκέντρωσης, ενώ οι “ελεύθεροι” στοιβάζονται χωρίς στoιχειώδεις συνθήκες διαμονής και σίτισης, χωρίς επαρκείς χώρους καθαριότητας και υγιεινής ούτε καν νερό αλλά και χωρίς τη συνδρομή της πολιτείας για ενημέρωση, περίθαλψη, μετακίνηση και προστασία για να μην πέφτουν θύματα διακινητών, εφοπλιστών και κερδοσκόπων. Η Ειδομένη, με τη συνειδητή απουσία της πολιτείας, μετατρέπεται καθημερινά σε ένα σύγχρονο κολαστήριο των λαών.
Μοναδικό φωτεινό σημάδι ελπίδας, απέναντι σ' αυτή την απάνθρωπη πολιτική κυβερνήσεων και Ε.Ε., το τεράστιο λαϊκό κύμα αλληλεγγύης μέσα από σωματεία, συλλογικότητες κι απλούς πολίτες. Ξεπερνώντας την ξενοφοβική και ρατσιστική προπαγάνδα, χιλιάδες αλληλέγγυοι στέκονται στο πλευρό των προσφύγων, έχοντας μνήμες από προσφυγιά και μετανάστευση αλλά και γνωρίζοντας τι σημαίνει αγώνας για την επιβίωση στα χρόνια της κρίσης. Παίρνουν θέση στον αγώνα για να φτιάξουμε έναν κόσμο χωρίς πολέμους και εκμετάλλευση, έναν κόσμο που θα μας χωράει όλους, που κανένας δεν θα αναγκάζεται να ξεριζωθεί από τον τόπο του, να γίνει πρόσφυγας ή μετανάστης.
Γίνεται φανερό, ειδικά μετά την πρόσφατη σύνοδο και τη συμφωνία της Ε.Ε. με την ελληνική και την τουρκική κυβέρνηση ότι δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες θα εγκλωβιστούν στην Ελλάδα, ενώ τα κύματα των προσφύγων θα πυκνώνουν, όσο δεν τερματίζεται ο πόλεμος, οι βομβαρδισμοί και οι επεμβάσεις. Το προσφυγικό, όπως και όλα τα μέτρα και οι πολιτικές που επιβάλλονται στα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων (ανεργία, αντι-ασφαλιστικό, φόροι και πλειστηριασμοί, κατάργηση κοινωνικών δικαιωματων σε υγεία-παιδεία-πρόνοια κ.ά.) δείχνει πως η Ε.Ε. δεν έχει και δεν μπορεί να έχει κανένα ανθρώπινο πρόσωπο, αποτελεί απλά και μόνο θεσμό εξυπηρέτησης των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου. Δείχνουν ταυτόχρονα την ανάγκη, πριν γίνουμε όλοι πρόσφυγες ή μετανάστες, να αμφισβητηθεί και να ανατραπεί συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική που δε δίνει δεκάρα για τις κοινωνικές ανάγκες, αλλά και να αναπτυχθεί ένα λαϊκό αντιπολεμικό-αντιιμπεριαλιστικό κίνημα, που απαιτεί να σταματήσει ο πόλεμος, οι βομβαρδισμοί και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε. αλλά και κάθε εμπλοκή της χώρας μας στα πολεμικά σενάρια.
Μόνο η λαϊκή κινητοποίηση, διεκδίκηση και αλληλεγγύη μπορεί να πετύχει μια άλλη αντιμετώπιση του προσφυγικού και να φέρει τέλος στην απάνθρωπη και ρατσιστική μεταχείριση των προσφύγων και των μεταναστών. Να διεκδικήσουμε να ανοίξουν τα σύνορα και να μπορούν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες να φτάσουν στον προορισμό τους και ταυτόχρονα ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για όσο διάστημα παραμείνουν στην Ελλάδα.

Στους Αμπελόκηπους, τη Δυτική Θεσσαλονίκη αλλά και όλη την πόλη υπάρχουν πολλά πρώην στρατόπεδα με δεκάδες άδεια κτίρια, υπάρχουν κλειστά και εγκαταταλειμμένα καπνεργοστάσια, αποθηκευτικοί και επαγγελματικοί χώροι αλλά και δημόσιες ή ιδιωτικές δομές υγείας και πρόνοιας (νοσοκομεία-κλινικές, γηροκομεία κ.ά.) που μετά την επισκευή τους, με τη συνδρομή των τεχνικών υπηρεσιών των Δήμων και της Περιφέρειας, μπορούν να αξιοποιηθούν ως ξενώνες προσωρινής διαμονής και ανοιχτής φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών για όσο διάστημα παραμείνουν στην Ελλάδα (αλλά και όσων άπορων-άστεγων οικογενειών Ελλήνων το έχουν ανάγκη).
Το Δημοτικό Συμβούλιο Αμπελοκήπων-Μενεμένης, εκφράζοντας τη συνείδηση του λαού της περιοχής μας που ξέρει από πολέμους, κατοχή, προσφυγιά και μετανάστευση, να δηλώσει έμπρακτα την αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Να διαθέσουμε ένα από τα κτίρια του πρώην στρατοπέδου “Μ. Αλέξανδρος” και/ή όποιο άλλο κτίριο στην περιοχή μας θεωρηθεί κατάλληλο για τη δημιουργία μικρού ξενώνα προσωρινής διαμονής και ανοικτής φιλοξενίας προσφύγων, μεταναστών και γηγενών απόρων-αστέγων. Παράλληλα και με τη συνδρομή των αλληλέγγυων κατοίκων της περιοχής, μέσα από τα σωματεία και τις συλλογικότητές τους, να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσής τους (στέγαση, σίτιση, περίθαλψη κ.ά.).
Ταυτόχρονα απαιτούμε από την κυβέρνηση, αντί να διαθέτει κονδύλια για φράκτες, στρατόπεδα συγκέντρωσης και μηχανισμούς καταστολής, αντί να εκχωρεί δημόσιες υπηρεσίες πρόνοιας σε ιδιωτικές εταιρίες και να χρηματοδοτεί τις αμαρτωλές Μ.Κ.Ο., να διαθέσει τα αναγκαία κονδύλια για τη δημιουργία μικρών ξενώνων ανοιχτής φιλοξενίας προσφύγων, μεταναστών και αστέγων, μέσα στον κοινωνικό και παραγωγικό ιστό με ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και κοινωνικό έλεγχο καθώς και δημόσιων δομών πρόνοιας, κοινωνικής στήριξης και αλληλεγγύης και προσλήψεις προσωπικού σε αυτές. Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι για αυτή την κατάσταση, Ε.Ε. και μεγάλο κεφάλαιο.

Μαζί με όλο το εργατικό και λαϊκό κίνημα αλληλεγγύης απαιτούμε-αγωνιζόμαστε για:

  • Να ανοίξουν τώρα οι συνοριακές δίοδοι μεταξύ των χωρών της Ευρώπης και να μπει τέλος στο έγκλημα στο Αιγαίο. Ασφαλής, ελεύθερη διέλευση από χερσαία και θαλάσσια σύνορα για τους πρόσφυγες του πολέμου, της καταπίεσης, της φτώχειας. Εφαρμογή συνθηκών για παροχή ασύλου. Να σταματήσουν οι δολοφονικές επιχειρήσεις αποτροπής-επαναπροώθησης της Frontex. Να φύγουν τα πλοία του ΝΑΤΟ από το Αιγαίο. Να πέσει ο φράχτης του Έβρου.
  • Όχι στην ποινικοποίηση της μετανάστευσης. Νομιμοποίηση και πλήρη δικαιώματα για τους οικονομικούς και πολιτικούς πρόσφυγες. Όχι στον εγκλεισμό και την γκετοποίηση των προσφύγων, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τα hot spot και τα μέτρα διαλογής.
  • Προστασία των προσφύγων και μεταναστών από τα κυκλώματα εκμετάλλευσης - Πρόνοια, φροντίδα και πρόσβαση στην εκπαίδευση για τους ανήλικους.
    Η αλληλεγγύη το όπλο των λαών!

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

Αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη: τα εισιτήρια αυξάνονται, η ποιότητα πέφτει, οι μέτοχοι (πάντα) κερδίζουν...

 Νέες αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ θα κληθούμε να πληρώσουμε στις επόμενες μέρες καθώς ο ΟΑΣΘ πρότεινε (από το 1 στα 1,10 ευρώ) και η κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση του βασικού εισιτηρίου στα 1,20 ευρώ, αποδίδοντάς την στην αύξηση του ΦΠΑ (και) στις μεταφορές από 13% στο 23% όπως προβλέπει το 3ο μνημόνιο. Μάλιστα πριν από ένα χρόνο τα εισιτήρια αυξήθηκαν και πάλι (25%-33%), ενώ την περίοδο 2009-2014 ο ΟΑΣΘ έχει διπλασιάσει την τιμή του εισιτηρίου (από 0,5 ευρώ το 2009 στο 1 ευρώ το 2014) και ταυτόχρονα η συχνότητα των δρομολογίων μειώθηκε, τα νυχτερινά δρομολόγια έπαψαν και ο χρόνος κυκλοφορίας των λεωφορείων αυξήθηκε από 15 σε 20 χρόνια, χωρίς πρόβλεψη για υποχρεωτική συντήρηση.
Γίνεται έτσι ακόμα πιο δυσβάσταχτη η καθημερινότητα εργαζομένων, ανέργων, φοιτητών και όλου του λαού της πόλης που δεν έχει καμιά άλλη επιλογή μετακίνησης καθώς από το 1957 ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικό μονοπώλιο επιδοτούμενο από το κράτος. Εκείνη τη χρονιά ο “εθνάρχης” Καραμανλής ξήλωσε τις γραμμές του τραμ ώστε μια χούφτα λεωφορειούχων να έχουν μέχρι σήμερα εγγυημένα κέρδη εκμεταλλευόμενοι ένα κοινωνικό αγαθό που θα έπρεπε να είναι δωρεάν. Η κρατική επιδότηση μάλιστα για τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ είναι μεγαλύτερη από αυτήν που παίρνει ο κρατικός ΟΑΣΑ στην Αθήνα, παρόλο που ο δεύτερος εξυπηρετεί πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό. Στη βάση μιας αποικιακού τύπου σύμβασης όλα τα έξοδα λειτουργίας του ΟΑΣΘ καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό (μισθοδοσίες υπαλλήλων, εξοπλισμός, ανανέωση στόλου κ.τ.λ.) ενώ οι ιδιώτες μέτοχοι κρατούν όλα τα κέρδη (μόνο το 2013 πάνω από 16 εκ. ευρώ από εισιτήρια και πρόστιμα). Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος για τους μετόχους δηλαδή, ενώ αυτοί που μένουν νηστικοί είναι οι επιβάτες, που μην έχοντας άλλες επιλογές είναι υποχρεωμένοι να βιώνουν έναν καθημερινό γολγοθά με τριτοκοσμικές συνθήκες μετακίνησης. Τα λεωφορεία έχουν να ανανεωθούν από τον καιρό του Νώε αν και ο Οργανισμός έχει εισπράξει το σύνολο του κόστους αγοράς τους ενώ ο ΟΑΣΘ κλέβει “νόμιμα” ακόμα και με τους κερματοδέκτες εντός των λεωφορείων που δεν δίνουν ρέστα! Την ίδια στιγμή, με τους δείκτες της ανεργίας να αυξάνονται συνεχώς και την Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα της ανεργίας, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, μέτρο που ισχύει για τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα από τον δημόσιο ΟΑΣΑ.
Λένε ότι παρά τις αυξήσεις, το εισιτήριο του ΟΑΣΘ εξακολουθεί να είναι φθηνό. Μάλλον ζουν σε άλλη χώρα ή πολύ απλά οι κυβερνώντες δεν χρησιμοποιούν ποτέ τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Αποφεύγουν να αντικρίσουν την άθλια ποιότητα των μετακινήσεων αλλά κυρίως το μέγεθος της φτώχειας στην οποία έχει βυθίσει τον λαό η συμμορία ελληνικών κυβερνήσεων-ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ. Ας θυμηθούμε την πορεία της τιμής του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ μόνο από το 2000 και μετά. Το 2001 το κόμιστρο ήταν 100 δραχμές. Με την αλλαγή του νομίσματος το κόμιστρο ανέβηκε στα 0,45ευρώ (για να εμπεδώσουμε ότι ...με το ευρώ καλύτερα!), αλλά αυτό μάλλον δεν θεωρήθηκε αύξηση αλλά “προσαρμογή” στην “οικονομική και νομισματική ασφάλεια ενός ισχυρού νομίσματος”, όπως διαφήμιζαν ξεδιάντροπα τότε. Το 2005 το βασικό εισιτήριο πήγε στα 0,50ευρώ, το 2010 στα 0,60 και το 2011 στα 0,80 για να φτάσουμε πλέον το 2014 στο 1ευρώ. Σε μια δεκαετία δηλ. η τιμή υπερδιπλασιάστηκε ενώ την ίδια περίοδο το λαϊκό εισόδημα εξανεμίστηκε. Οι αυξήσεις αυτές χτυπούν μάλιστα τα φτωχότερα στρώματα που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς καθώς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για ιδιωτικό μέσο.
Ιδιαίτερα οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν κάθε μέρα μια αφόρητη κατάσταση, με πολύωρη αναμονή στις στάσεις, παλιά λεωφορεία και σχεδιασμό γραμμών που είναι σχεδόν ο ίδιος εδώ και δεκαετίες. Στον Εύοσμο π.χ., παρόλο που έχει υπερδιπλασιαστεί τόσο σε έκταση όσο και σε πληθυσμό τις τελευταίες δεκαετίες, η γραμμή 32 παραμένει ίδια από την εποχή του Κουκλουτζά! Σύμφωνα και με έρευνα του ίδιου του ΟΑΣΘ η γραμμή 32 είναι η δεύτερη χειρότερη στην πόλη (πρώτη είναι η γραμμή για το ΤΕΙ) με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος να ταλαιπωρούνται καθημερινά σε στάσεις, σε παλιά λεωφορεία και σε ένα δρομολόγιο οδύσσεια. Ίσως χειρότερη είναι η κατάσταση στις γραμμές 32Α και 21 με αποτέλεσμα ολόκληρες γειτονιές να μην έχουν ουσιαστικά σύνδεση με το κέντρο ενώ ο χρόνος που απαιτείται συνήθως για την μετάβαση από κέντρο προς Εύοσμο να είναι μεγαλύτερος από τον χρόνο προς τον Λαγκαδά!
Κι ενώ αυτή είναι η κατάσταση στον Εύοσμο και όλες σχεδόν τις δυτικές συνοικίες οι τοπικοί δήμαρχοι παλεύουν για το ποιος θα φέρει τις επεκτάσεις του Μετρό(;) στα δυτικά. Μια παλιά παροιμία μιλάει για μεταξωτά βρακιά αλλά η κατάσταση δεν είναι τόσο αστεία καθώς μεγαλοεργολάβοι με το “όραμα” του μετρό έχουν εδώ και μια δεκαετία καταστρέψει την πόλη κατασπαταλώντας χρόνο και χρήματα με τα οποία θα μπορούσαν ήδη να είχαν δοθεί πολύ πιο φθηνές, λειτουργικές και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Αυτή η πραγματικότητα δε θ' αλλάξει από μόνη της. Πρέπει να οργανωθούμε για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα: Η υπηρεσία που παρέχουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι κοινωνικό αγαθό, όπως η υγεία, η παιδεία, η κατοικία, το ρεύμα, το νερό. Το να μπορείς να πας στη δουλειά σου, στη σχολή σου, στους φίλους και τους συγγενείς σου, αλλά και όταν χρειάζεται στο νοσοκομείο ή απλά μια βόλτα είναι βασική καθημερινή ανάγκη.

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό στην υπηρεσία όλων και όχι μηχανισμός για να βγάζουν κέρδη ιδιώτες.

Με επιτροπές αγώνα και λαϊκές συνελεύσεις να παλέψουμε για καλύτερες συγκοινωνίες
Δηλώνουμε έμπρακτα την ανυπακοή μας στις ανατιμήσεις συλλογικά και οργανωμένα
Παλεύουμε άμεσα για δωρεάν μετακινήσεις σε ανέργους, μαθητές, φοιτητές καθώς και για τους εργαζόμενους που μετακινούνται προς και από την δουλειά τους
Να διαγράφονται όλα τα πρόστιμα με επίδειξη της κάρτας ανεργίας ή φορολογικής δήλωσης με εισοδήματα κάτω των 10.000 ευρώ
Ενιαίος φορέας δημόσιων μεταφορών, κοινωνικοποιημένος, χωρίς εργολάβους-μαυραγορίτες

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Ο υφυπουργός δεν ήρθε αλλά η ασφάλεια παρούσα στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για το ασφαλιστικό

Μέρες τώρα όλη η Δυτική Θεσ/νίκη είχε γεμίσει αφίσες για την εκδήλωση των οργανώσεων Αμπελοκήπων και Ευόσμου του ΣΥΡΙΖΑ για το ασφαλιστικό στους Αμπελόκηπους.


Την Κυριακή 7 του Γενάρη λοιπόν από νωρίς το πρωί διέκρινε εύκολα κανείς έξω από το χώρο της εκδήλωσης, το Δημαρχείο Αμπελοκήπων, την παν-κινητοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ όλης της πόλης για τη στήριξη της εκδήλωσης. Ταυτόχρονα όμως διέκρινε και την παρουσία δεκάδων αστυνομικών, ένστολων και με πολιτικά (ασφαλίτες), αφού σύσσωμα τα αστυνομικά τμήματα Αμπελοκήπων και Ευόσμου ήταν παρόντα, με τους διοικητές τους σε κεντρικό ρόλο για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.
Ο ομιλητής υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Αν. Πετρόπουλος για άλλη μια φορά δεν ήρθε, για "προσωπικούς λόγους", να μιλήσει και ομιλητής στην εκδήλωση ορίστηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ (γνωστός στη Θεσ/νίκη από την υπόθεση του Σ.Μ.Α. Ευκαρπίας εκπρόσωπος του Μπόμπολα) βουλευτής Σωκ. Φάμελλος.
Έξω από το Δημαρχείο όμως υπήρχαν και δεκάδες διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν μετά από κάλεσμα της Λαϊκής Συνέλευσης Δυτικών Συνοικιών να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο αντι-ασφαλιστικό τερατούργημα της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας συμμετείχε και η Εναλλακτική Πρωτοβουλία Δικηγόρων καθώς και η Επιτροπή Δράσης Δυτ. Συνοικιών. Οι διαδηλωτές με τα συνεχή συνθήματά τους καθώς και το κείμενο της Λαϊκής Συνέλευσης που μοίραζαν στους διερχόμενους προσπάθησαν να μεταφέρουν και στη γειτονιά το μήνυμα που έρχεται από κάθε εργασιακό χώρο, κάθε γωνιά της χώρας για ανυποχώρητο αγώνα για να μην περάσει το αντι-ασφαλιστικό νομοσχέδιο και να ανατραπεί συνολικά η πολιτική κυβέρνησης-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.
Όταν δε ορισμένοι από τους διαδηλωτές (μεταξύ των οποίων ένας δημοτ. σύμβουλος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, ένας περιφερειακός σύμβουλος Κεντρ. Μακεδονίας, μέλη του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου κ.ά.) ζήτησαν να μπουν στην αίθουσα της εκδήλωσης βρήκαν μπροστά τους φραγμό από μέλη του ΣΥΡΙΖΑ που αγκαζέ με ασφαλίτες και άλλους αστυνομικούς με πολιτικά δήλωσαν ότι η είσοδος επιτρέπεται στο χώρο (της δημόσιας, κατά τα άλλα) εκδήλωσης μόνο σε άτομα που επιθυμούν οι ίδιοι να περάσουν. Ξεπερνώντας δε κάθε όριο θράσους όχι μόνο απωθούσαν και εξύβριζαν τους διαδηλωτές (με τη συνδρομή πάντα της αστυνομίας...) αλλά τους κατηγορούσαν και για διαπλοκή με τα κανάλια και τους καναλάρχες και ακροδεξιούς κύκλους! 

Νέα ήθη (όπως φαίνεται όλο το τελευταίο διάστημα) και στις εκδηλώσεις του κυβερνώντος κόμματος. Ή μάλλον παλιά, φερμένα από το πιο μαύρο παρελθόν. Και ποια καλύτερη περιγραφή τους από το σύνθημα που αυθόρμητα βγήκε από κάποιους διαδηλωτές: "Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ!"...
Μόνο που η έπαρση της κυβερνητικής εξουσίας δεν τους αφήνει να δουν πού κατέληξε το ΠΑΣΟΚ και να φανταστούν πού θα στείλει ο λαός κι αυτούς τους νέους πολιτικούς απατεώνες!


Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Ανεπιθύμητος ο υφυπουργός του αντι-ασφαλιστικού εκτρώματος!

Ελάχιστες μέρες μετά τις μεγαλειώδεις απεργιακές κινητοποιήσεις ενάντια στο αντι-ασφαλιστικό τερατούργημα που κατέθεσε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι οργανώσεις Αμπελοκήπων και Ευόσμου του ΣΥΡΙΖΑ οργανώνουν "εκδήλωση-συζήτηση για το ασφαλιστικό νομοσχέδιο" με ομιλητή τον υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων Αν. Πετρόπουλο.
Κι όσο είναι αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτικών οργανώσεων να κάνουν εκδηλώσεις και να καταθέτουν στο λαό τις απόψεις και τις προτάσεις τους για κάθε θέμα, τόσο κι ακόμη περισσότερο αποτελεί πρόκληση για τους κατοίκους των εργατικών συνοικιών της πόλης να έρχεται ο εκπρόσωπος μιας κατάπτυστης πια κυβέρνησης να παρουσιάσει το απορριπτέο απ' όλη την κοινωνία αντι-ασφαλιστικό νομοσχέδιό της, που στερεί από τους εργαζόμενους το δικαίωμα στην ασφάλιση, από τους νέους τη δουλειά κι από τους συνταξιούχους τη σύνταξη. Έρχεται να μιλήσει στους κατοίκους των Δυτικών Συνοικιών, όπου χιλιάδες εργαζόμενοι έχουν χάσει τη δουλειά τους, επαγγελματίες και μικρέμποροι αναγκάστηκαν να κλείσουν τα μαγαζιά τους, όπου οι συνταξιούχοι με δυσκολία ακόμη και τα φάρμακά τους αγοράζουν κι οι νέοι άλλο δρόμο από της μετανάστευσης δεν έχουν να πάρουν.

Τι ακριβώς έχετε να συζητήσετε μαζί μας; Μήπως σκοπεύετε να απολογηθείτε
>για το βροντερό ΟΧΙ του Λαού (70% στις γειτονιές μας!) που μέσα σε λίγες ώρες η κυβέρνησή σας μετέτρεψε σε ΝΑΙ;
>για το 3ο μνημόνιο, το πιο βάρβαρο απ' όλα που μας φόρτωσε το κόμμα σας και η κυβέρνησή σας, κόντρα στα προεκλογικά "σκισίματα" των μνημονίων και την "κατάργησή τους μ' ένα άρθρο";
>για την καταλήστευση των αποθεματικών νοσοκομείων, ταμείων, πανεπιστημίων κ.ά. και το πετσόκομμα των κοινωνικών δαπανών, ώστε να πληρώσετε τις δόσεις ενός ληστρικού (όπως το λέγατε) χρέους, που (κατά το μεγαλύτερο μέρος) θα διαγράφατε;
>για τις νέες απολύσεις, την ανεργία και τη φτώχεια που διογκώνεται καθημερινά αντί για τις χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και την "παραγωγική ανασυγκρότηση" που τάζατε προεκλογικά;
>για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας που με πιο γοργούς ρυθμούς από κάθε άλλη κυβέρνηση προχωράτε και την αρπαγή της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας με τους πλειστηριασμούς, που έχετε νομοθετήσει;

,,,και το ανέκδοτο στον τίτλο της αφίσας!
Για ποιο απ' όλα τα ψέματά σας θα συζητήσετε μαζί μας κ. υφυπουργέ, για ποιο απ' όλα θα απολογηθείτε; Για κανένα απ' ότι φαίνεται. Τις ίδιες ιστορίες περί έλλειψης εναλλακτικής λύσης έρχεστε να μας πείτε, περί αλλαγής της Ελλάδας και της Ε.Ε. και την ανάγκη διατήρησης της θέσης μας στη "μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια" και το νόμισμά της...
Δε θέλουμε άλλα παραμύθια, κ. υφυπουργέ. Πάρτε το ασφαλιστικό έκτρωμά σας, τα μνημόνια, το χρέος, την Ε.Ε. και το ευρώ σας και φύγετε από δω! Είστε ανεπιθύμητος στη γειτονιά μας!
Και αυτό δεν θα το κρατήσουμε μέσα μας. Τίποτα πια ο λαός δεν θα κρατά μέσα του. Η συσσωρευμένη οργή για την πολιτική των ξεπουλημένων στην Ε.Ε., τις τράπεζες και το κεφάλαιο κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων δεν κρύβεται πια, γίνεται δύναμη ανατροπής!

Εσείς δεν έχετε τίποτα να μας πείτε. Εμείς πολλά!